joi, 26 noiembrie 2009

Pumpkin cupcakes (fara poze)


Atunci cand ma apuca lenea si tind sa las pe maine ce pot face azi, intru pe site-ul Joy of Baking. Efectul este imediat, dar evident ca imi doresc subit ca ziua sa aiba cel putin 20 de ore suplimentare, ca sa am timp sa fac vreo patru feluri de deserturi, si apoi sa ma si uit la trei filme in timp ce le mananc. Iar in timp ce visez la toate astea, nu mai ajung sa fac nimic (de cele mai multe ori). Ce mi se pare cel mai atragator la site-ul lui Stephanie Jaworski (US) este ca prezinta toate retetele cu lux de amanunte si cu tips&tricks, iar fotografiile facute de sotul ei sunt absolut minunate. Sa nu credeti ca aduc atatea laude doar ca mie nu mi-au iesit fotografiile. In realitate fotografiile au iesit, dar nu a iesit toppingul :). Serios, cam uratele asa, neapetisante, dar aluatul de nota 10. Tocmai de asta am mai facut o data, dupa ce am ratat toppingul la prima tura. Ei si? Ce daca nu a iesit nici a doua oara... Blatul in sine a fost din nou delicios. Adevarul este ca trebuia sa ma multumesc cu 'muffins' dar m-am lacomit si am vrut 'cupcakes'. Pana acum ceva vreme eu numeam 'muffins' tot ce iesea din tava de muffins pe care am primit-o de la mama. Dar am aflat ca este totusi o diferenta, parerile sunt impartite, dar cu siguranta ce am facut eu au fost cupcakes. Ar fi trebuit sa arate asa (thank God ca exista macar o varianta reusita :P):
Ingrediente:
Aluatul:
225 g faina
1/2 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita sare
1/2 lingurita scortisoara
1/4 lingurita ghimbir macinat
2 oua mari
200 g zahar pudra
120 g unt topit si racit
200g piure de dovleac
1/4 cana de apa (se foloseste doar daca este nevoie)
esenta de vanilie

Toppingul (beware!)
120 g crema de branza (cream cheese) sau mascarpone
25 g unt
esenta de vanilie
175 g zahar pudra
nuca macinata

In primul rand se taie dovleacul cubulete si se pune la fiert, fie in aburi, fie cu putina apa, exact ca la cartofi. Cand s-au fiert, se lasa la racit si se piseaza cu furculita sau cu ustensila speciala pentru piure.
Apoi se preincalzeste cuptorul si se pregatesc formele de cupcakes.
Intr-un bol se amesteca faina, praful de copt, bicarbonatul, scortisoara si ghimbirul.
In alt bol se amesteca ouale cu zaharul si untul topit si se amesteca pana la omogenizare. Apoi se adauga piureul de dovleac, apa (daca mai este nevoie) si un strop de esenta de vanilie.
Se combina cele doua compozitii.
Se aseaza in forme si se tin la cuptor aproximativ 40 min (fara sa deschideti usa cuptorului in primele 25 de min!).
Pentru topping se bate branza sau crema mascarpone pana devina spumoasa. Se adauga pe rand untul, esenta de vanilie si zaharul pudra. Se garniseste cu nuca.
Hai fie pun si o poza, dar va rog, fiti ingaduitori :)





Un comentariu:

  1. Buna ziua! Sunteti interesati de un parteneriat prin link exchange cu site-ul www.ejocurigatit.com (1000 vizitatori unici pe zi) ?

    Titlu: Jocuri de gatit
    URL: http://www.ejocurigatit.com

    Multumesc. Astept un raspuns din partea dvs.
    O zi frumoasa in continuare.
    E-mail: florinro83@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere