luni, 12 octombrie 2009

Cupcakes cu pere de toamna

Acum cateva saptamani gasisem din pura intamplare intr-un magazin, forme de cupcakes, din hartie, dupa ce cautasem de foarte mult timp asa ceva si nu gasisem nicaieri. De atunci am tot incercat sa-mi fac timp pentru o tava de cupcakes de calitate, dar destinul a vrut sa se intample de-abia aseara :) De obicei am foarte multe idei, mai greu este sa le pun in practica, dar de data asta am lasat toamna sa ma inspire. Pere. Am gasit cea mai delicioasa reteta cu pere. Au iesit si gustoase si aratoase (zic eu):




Am folosit ca ingrediente cam asa:
Pentru aluatul de baza:
250 g faina
1 pachetel praf de copt
3 linguri de scortisoara
1 ou
120 g zahar brun
125 g unt moale
1/2 lingurita esenta de rom
180 g iaurt
100 g smantana
250 g pere (vreo 3 pere babane)

Pentru aluatul sfaramicios:
100 g faina
60 g zahar
1 lingurita scortisoara
60 g unt incalzit

Pentru topping am folosit ciocolata neagra de menaj topita in bain marie, la care am adaugat cateva linguri de lapte. Merge si fara topping, sunt la fel de bune.
Primul pas: se amesteca faina (250g) cu praful de copt si scortisoara.
Pasul doi: se bate bine (cu mixerul) oul cu zaharul, apoi se adauga untul, esenta de rom, iaurtul si smantana. Se bat cu mixerul toate astea pana se omogenizeaza.
Pasul trei: se curata perele, se scot samburii si se taie in bucatele potrivite. Cam de dimensiunea merelor din 'chaussons aux pommes'. Totul clar da?
Pasul patru: pentru a face aluatul sfaramicios, se amesteca faina cu zaharul si cu scortisoara (cantitatile de mai sus) si se pune untul la topit. Se toarna cate putin unt, si se amesteca cu varful degetelor, pentru ca aluatul sa aiba consistenta unor firimituri. Atat :) Acest tip de aluat face prajitura crocanta si se pune deasupra.

Dupa ce se aseaza formele de hartie in tava de briose, se toarna aluatul de baza pana la 2/3 din forma, se adauga un strat de pere, iar deasupra se presara aluatul sfaramicios.

Cuptorul trebuie preincalzit timp de jumatate de ora. Se tin cam 40 de min, dar evident ca trebuie verificate din cand in cand :)

La sfarsit se orneaza cu ciocolata si bombonele, sau chiar cu bucatele de pere trase in ciocolata. Mie nu mi-au mai ramas, deci m-am multumit cu atat. Sper sa va iasa si voua ;) Daca nu, dati-mi adresa si va trimit una de pofta, prin posta... Ha!



Si daca cumva ati uitat, sau nu ati vazut deloc, merita sa re/vedeti episodul din Seinfeld- The muffin tops , unde Elaine are brilianta idee de a vinde doar partea de deasupra a muffinei, care evident este cea mai delicioasa. Enjoy!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu