vineri, 1 ianuarie 2010

Cand vine vorba de aspect...

...ca să continui în acelaşi repertoriu cu Irina, gandul mă duce tot la Philippe Conticini. Am ajuns în Paris şi mi-am făcut drum la Pâtisserie des rêves, să mă conving că e într-adevăr aşa cum se povesteşte. Rue du Bac e o locaţie perfectă pentru această mică bijuterie de patiserie. Liniştită, cu aerul acela de străduţă de cartier parisian unde oamenii se ştiu între ei pentru că se întâlnesc zilnic la brutăria de la colţ, sau la florărie sau la măcelarul care are mica lui afacere de familie de 30 de ani pe acea străduţă. De afară totul pare sclipitor, iar când păşeşti înăuntru te pierzi de-a dreptul.

Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost modul în care sunt prezentate şi vândute produsele. Cu cea mai mare grijă şi atenţie. Intr-un spaţiu de maxim 100 mp, vânzătoarea introduce comanda electronică care e imediat transmisă în spate, de unde îţi primesti produsul gata ambalat şi dichisit frumos. Nu se face diferenţă că ai cumpărat de 4 sau de 30 de euro. Standardul de prezentare şi ambalare e acelaşi. La fel şi atenţia faţă de client. Când eşti tocmai plecat din România şi ajungi într-un astfel de loc, ai un mic şoc cultural, eu cel puţin am simţit o oarecare discrepanţă. Ca să nu mai spun că madlena, plăcinta de mere şi tarta de lămâie pe care le-am luat mi s-au părut cele mai gustoase prăjituri ever!

Voilà la Tarte de saison au citron :)



2 comentarii:

  1. In primul rand, La multi ani, un an nou fericit!
    Imi pare bine ca ti-a placut Philippe Conticini, prajiturile au un gust extraordinar! Omul asta e fascinat de gust si se vede!

    RăspundețiȘtergere