sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Sweet surprises

Când aţi trimis sau aţi primit ultima oară o scrisoare, în adevăratul sens al cuvântului, de la cineva apropiat? Dar un pachet? Pentru mine, un aviz de la poştă pe care scrie ‚recomandată’ sau ‚colet’, nu mai înseamnă de mult timp altceva, decât o notificare de la te miri ce instituţie publică (de obicei o amendă!), sau un pachet cu produse comandate online. Imi amintesc însă cu nostalgie, de perioada când eram încă în şcoala generală şi în primii ani de liceu şi corespondam cu diverşi copii pe care îi cunoscusem în micile mele călătorii [inclusiv cu o fată din Botoşani, pe care nu mai ştiu cum o chema sau de ce corespondam cu ea :)]. După ce trimiteam o scrisoare, calculam imediat cam în cât timp urma să primesc răspunsul, şi aşteptam realmente cu emoţie momentul. De multe ori întrebam poştaşul dacă sigur s-a uitat bine şi nu e nimic pentru mine. Acum scriem scrisori de maxim 140 de caractere... :)

Când am primit pachet de acasă săptămâna trecuta, m-am bucurat ca un copil. Si m-am simţit iubită şi puţin cam răsfăţată. Dacă îmi făcea cineva o poză în drum spre casă, era o fotografie de colecţie, pentru că eram toată un zâmbet şi o nerăbdare. Iar ceea ce m-a dat gata definitiv, a fost că pe lângă lucrurile pe care le cerusem explicit, am găsit in pachet şi un borcănel cu dulceaţă de portocale cu nuci, făcută de Bogdan. E delicioasă, şi o păstrez ca pe o delicatesă de care mă ating din când în când, atunci când îmi beau cafeaua, cu un biscuite cu migdale. What a snob! :P Iar dacă maestrul bucătar îmi dă reţeta şi permisiunea de a o dezvălui, o voi posta în curând.
L.E. Reţeta aşa cum am primit-o :)

Ingrediente
vreo 10 portocale măricele
1,2 kg zahăr
2 plicuri zahăr vanilat
100 g nuci tocate mărunt cu cuţitul

Preparare
Se curăţă portocalele şi se taie mărunt, cubuleţe, nu foarte mici. Se adaugă un kg de zahăr şi se lasă în cratiţă cam o oră, să îşi lase sucul, pe urmă se pun pe foc şi se fierb la foc mic, amestecând din când în când cu o lingură de lemn până când se îngroaşă siropul. Intr-un alt vas se caramelizează 200 g zahăr cu o lingură de zeamă de lămâie şi două pliculeţe de zahăr vanilat. Când s-a topit zahărul se pun şi nucile şi se amestecă apoi compoziţia asta se toarnă peste dulceaţă şi se mai fierbe puţin şi gata! Se toarnă în borcanele încălzite în prealabil sub jet apă fierbinte sau într-un vad mai mare cu apă fierbinte, pe aragaz. Pam pam.



5 comentarii:

  1. Multumesc muuuuult, Mustache! Dupa cat este de dulce se vede ca a fost facuta cu pasiune, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, pai de-asta pot sa mananc doar asa putin odata :P Glumesc, e excelenta. Te gandesti daca imi dai reteta da?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce fain sa faci dulceata iarna, cum de nu mi-a trecut prin cap pana acum???? Imi place combinatia de portocale, nuci si caramel... imi fac curaj si o testez :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Catalina, sa ma anunti cum iti iese :) Si merci de ganduri ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. These cookies look divine....I wish you had English version of this recipe...

    RăspundețiȘtergere